Forlaget Valdemar

Køb af bøger fra forlaget kan ske i Brugsen i Karlslunde eller hos Fila Offset, Hovedgaden 9, Karlslunde. Der kan betales med MobilePay 874160.
Nyeste udgivelser
Handel Håndværk og Historier
Karlslunde håndværkere og erhvervsdrivende 1918 - 1975.
Lokale historier fortalt af lokale folk i Karlslunde.
Bogen bygger på de mange oplevelser og erindringer fra Karlsundes egne borgere gennem tiden.
Beretningerne er personlige, og oplevelserne er bundet til den enkelte.
Det hele er med til at give et samlet indtryk af erhverv og håndværk i Karlslunde.
Udgivet 2022.

Klik på go to link - for anmeldelse af bogen.
Prisen er kr. 285, -
Kalender 2024.
Kan købes i SuperBrugsen i Karlslunde, prisen er 90,-kr. Der er begrænset oplag.
Dette års tema er:
"Fællesskaber i Karlslunde gennem 100 år".
Der er billeder fra mange forskellige sammenhænge, hvor personer fra Karlslunde er sammen i bl.a. foreninger, kirke og skole. Der er alt fra Sygekassebasar over drenge - og pigegymnastikhold, til klassebilleder, afdansningsbal og meget mere. Kan du finde dig selv på billederne?
Sammenkomsterne er fra 1904 og frem til 1999.
Kalender 2023

Årets kalender viser stemningsbilleder fra Karlslunde og områder omkring Karlslunde. Størrrelsen er 21,5x15 cm.
en er kr. 85, -

Tidligere udgivelser
Lokale historier Karlslunde og omegn.
Tilbage i 1980´erne udgav Greve Lokalhistoriske Forening gule hæfter med emner fra Greve Kommunes historie.
Grundlaget for bogen er n
ogle af disse hæfter, der handlede om Karlslunde og dennes historie.
Desuden indeholder bogen bl.a. jubilæumsskrifter fra 100 års jubilæet i Karlslunde Brugs 1993 og Karlslunde Skoles 250 års jubilæum for undervisning i Karlslunde i 1992.
Udgivet i 2021

Prisen er kr. 265,-
Huse i Karlslunde 3
Bogen fortæller om husene på Mejerivej, Kildeagervej, Agerkrogen, Kildevænget, Gjerdalsvej, Bødkerstrøde, Østervej, Pilevangen og Nørrevej. Desuden den gamle Karlslundevej (en del af den nuværende Karlslunde Parkvej), som forbandt landsbyen med Strandmarken og Karlslunde strand.
Bogen har billeder og tekst til huse, der er bygget frem til 1960´erne.
Udgivet i 2017
Prisen er kr. 295,-
Huse i Karlslunde 2
Bogen fortæller om husene på Nylandsvej, Ved Kæret, Møllevej, Skolevej, samt strderne Jægerstræde, Brøndstræde og Skipperstæde.
Perioden omhandler fortrinsvis fra 1950´erne og frem til i dag, dog med enkelte
 tilbageblik til omkring 1900.
Bog
en har billeder og tekst til husene
Udgivet i 2015.
Prisen er kr. 260,-
Huse i Karlslunde (1. oplag Husene i Karlslunde)
En billedbog med lidt tekst, der fortæller om husene i Karlslunde på to udvalgte adresser, Karlslunde Landevej og Hovedgaden.
Der er billeder fra hele 1900 - tallet. Teksten omhandler mest perioden fra 1950 og frem til i dag, dog med enkelte tilbageblik til 1930´erne og 1940´erne.
Udgivet i 2013.
Prisen er kr. 260,-
Gårdene i Karlslunde
En billedbog med lidt tekst.
Der er billeder fra Karlslunde og dens gårde,
gennem de sidste 100 år.
Inspiration til teksten i bogen er fortrinsvis kommet fra tidligere udgivelser bl.a. "Karlslunde Sogn 1935 - 70, fra landsogn til storbyforstad".

Bogen indledes med en beskrivelse af det oprindelige  Karlslunde og de forskellige navne.
Udgivet i 2012
Prisen er kr. 295,-
Jeg kendte dem alle.
Brudstykker af Lars Vognmands barndom - ungdoms- og landsbyliv, fortalt til Eiler Jensen.
Lars Vognmand, hvis borgerlige navn er Lars Balster Pedersen, har levet hele sit liv i Karlslunde - ligesom hans far, hans bedste - og oldeforældre.
Man siger om Lars, at han er den, der bedst husker, hvad der er sket i Karlslunde Landsby, fra han blev født i 1947 og frem til i dag.
Lars Vognmand husker og kender de fleste historier.
Udgivet i 2011
Prisen er kr. 205,-
Karlslunde dengang...
24 erindringer fra by og strand.
Erindringerne er skrevet af "gamle" Karlslundere, tilflyttere og fraflyttere, yngre og ældre.

Bogen indeholder personlige historier der sætter nutiden i relief.
Vi kan læse om hvordan det stille, daglige liv engang var i Karlslunde.
De erindringer i samlingen, der rækker længst tilbage i tiden, er fra 1908, de seneste fra 2008 - altså et spænd på 100 år.

Udgivet i 2009
Prisen er kr. 100,-
Karlslunde 1935 - 70
Fra landsogn til storbyforstad
Bogen er en videreførsel af Valdemar Mortensens udgivelse "Karlslunde Sogn", udgivet i 1939.
Karlslunde 1935 - 70, dækker perioden indtil Karlslunde - Karlstrup kommune ophørte med at eksistere, som følge af kommunalreformen.
Bogen beskriver den store udvikling Karlslunde har gennemgået i de 35 år - fra landsby til storbyforstad.
Bogens tekst er baseret på interviews, erindringer og avisartikler m.m.
Udgivet i 2003
Prisen er kr. 100,-